Četvrtak , 14. prosinac 2017.
Naslovna / Vijesti - Ekonomija / Zbog čelika Kinezi most mogu graditi jeftinije od konkurenata

Zbog čelika Kinezi most mogu graditi jeftinije od konkurenata

FreeImages.com

Austrijanci bi gradili za 2,55, Talijani i Turci za 2,62, dok bi iz Kine projekt naplatili oko 2,08 milijardi kuna.

Austrijanci, Kinezi i Talijansko-turska zajednica ponuditelja natječu se za gradnju Pelješkog mosta. U završnici drugog kruga nadmetanja u ograničenom postupku javne nabave ponude su, naime, predali austrijski Strabag, Astaldi koji nastupa s turskom Içtas te kineska China Road and Bridge Corporation (CRBC) s partnerima.

Kriterij za odluku o odabiru, prema novom Zakonu o javnoj nabavi, ekonomski je najpovoljnija ponuda. Procijenjena vrijednost radova od strane naručitelja Hrvatskih cesta iznosi 1,756 milijardi kuna bez PDV-a, a ponude (bez PDV-a) je premašuju. Astaldi je sa svojim turskim partnerom ponudio 2,551 mlrd kuna ili preračunato 344,799 milijuna eura, Strabag 2,622 mlrd kuna ili 354,440 milijuna eura, a kineski CRBC 2,08 mlrd kuna ili 281,298 milijuna eura.

Odluka i prije roka?
Odluku tko će od ova tri ponuditelja dobiti posao donijet će nadležno Povjerenstvo sastavljeno od predstavnika Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Hrvatskih cesta, nakon evaluacije ponuda i sukladno našem Zakonu o javnoj nabavi.

Čini se da mu za to neće trebati cijeli rok koji je u tu svrhu odobrila Europska komisija. “Odobreno vrijeme donošenja Odluke o odabiru je 120 dana od otvaranja ponuda, međutim možemo konstatirati kako će evaluacija biti obavljena u kraćem vremenskom periodu”, poručuju iz Hrvatskih cesta. Većinski dio projekta odnosi se na čelik, odnosno njegov udio u vrijednosti projekta premašuje 50% (kao kod čiovskog mosta). Stoga se u građevinskim krugovima i nagađa da je razlog velikog cjenovnog raspona u ponudama u iznosu od 63 milijuna eura vjerojatno posljedica stavke čelika.  Također, za neke to, kako navode, ne predstavlja iznenađenje. Kako bilo, što je razlog bitno niže kineske ponude pokazat će se brzo kroz evaluaciju ponuda.

Najsloženiji dio
Zbog obujma posla gradnje Pelješkog mosta posrijedi je najsloženiji dio cjelovitog projekta “Cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom” koji je odobrila Komisija.  Procijenjena vrijednost iznosi 422 milijuna eura bez PDV-a, a EK sufinancira 85% cjelokupnog projekta, dakle ne po fazama i maksimalno koliko se to može u cestovnom prometu. Rok za dovršetak projekta je 2022. Nakon odluke o izvođaču radova na mostu slijede novi tenderi jer se projekt planira u nekoliko faza, u zadnjoj je predviđena izgradnja obilaznice Stona.

Izvor: Poslovni.hr

Također provjerite

Vlada potvrdila ogromno zaduženje kojim će se krpati dugovi cestarskih firm

VLADA je formalno donijela odluku o 1,275 milijardi eura vrijednom izdanju obveznice namijenjene refinanciranju dijela …