Utorak , 16. listopad 2018.
Naslovna / Vijesti - Cestovni prijevoz / Više od 10% proizvedenih dobara u Njemačkoj ne dođe do korisnika!

Više od 10% proizvedenih dobara u Njemačkoj ne dođe do korisnika!

Njemački prijevoznici, špediteri i sindikalisti oglasili su alarm. Nedostatak vozača kamiona usporava rast njemačkog gospodarstva.

Prema Međunarodnom monetarnom fondu, njemačko gospodarstvo je najveće u Europi, a usporavanje rasta utječe na države u svim dijelovima EU.

Ekonomski pokazatelji

Njemačko gospodarstvo počelo je usporavati početkom ove godine. U travnju je industrijska proizvodnja pala za čak 1%, u usporedbi s prethodnim mjesecom, kada je porasla za 1.7%.  Godišnji rast industrijske proizvodnje u travnju bio je 0.8% ispod očekivane stope (2%, dok je prethodni rast iznosio 3.8%).

Istraživanje koje je proveo institut ZEW pokazalo je da je povjerenje analitičara i investitora palo ispod očekivanja u srpnju. Radi se o -24.7 boda, dok je u lipnju iznosilo -16.1 boda. Analitičari su očekivali da indeks bude oko -18.9 boda, pa je pad dramatičniji od predviđanja.

Takvo loše stanje njemačkog gospodarstva potvrđuju i različiti indikatori Instituta IFO, koji proučava gospodarske aktivnosti u Njemačkoj. U lipnju je indikator iznosio 101.8 boda, što je za 0.5 manje nego u svibnju.

Kriza u Transportu – prijetnja njemačkoj ekonomiji

Više od 10% proizvedene robe u Njemačkoj ne doseže klijente zbog nedostatka vozača, rekao je Eugen Jung,  direktor špedicijske tvrtke sa 100 godina tradicije. Ta činjenica svakako utječe i na njemačku ekonomiju u cijelini.

Problemi su većinski uzrokovani manjkom vozača kamiona. Poduzetnici iz transportne industrije, sindikati poslodavaca, tvrtke i organizacije iz drugih sektora oglasili su alarm jer situacija postaje sve teža. Upozoravaju na višak opskrbe jer bez učinkovitog prijevoza, njemačko gospodarstvo, kao i svako drugo gospodarstvo, ne može funkcionirati.

Prema riječima Franka Hustera iz DSLV-a, jedne od vodećih njemačkih prometnih organizacija, unatoč određenim naporima da se situacija stavi pod kontrolu, logistika u Njemačkoj je na rubu “prometnog infarkta”.

Transportni operateri nisu u mogućnosti prihvaćati sve narudžbe te se ide na isporuke s odgodom. “Problem je sve uobičajeniji”, nastavlja Huster. Situacija je iz dana u dan sve gora. U prosjeku 30 tisuća vozača svake godine napušta industriju. Huster naglašava da je 10% kamiona u stanju mirovanja jer ih nema tko voziti. Sebastian Lechner, član odbora Federacija brodara, procjenjuje da se taj broj podigao na 20%.

Od 1.5 milijuna vozača koji su 2016. godine posjedovali karticu za vozače, milijun vozača su stariji od 45 godina. To znači da će u idućih 15 godina otići u mirovinu. Unatoč tome, svake godine samo 2 tisuće novih vozača dođe s profesionalnim kvalifikacijama.

Ostale industrije se također žale

Kritična situacija u njemačkoj FMCG industriji (industriji proizvoda za široku potrošnju), gdje se proizvodi  isporučuju s velikim odgađanjima, je već dugo povod za žustrih rasprava. Industrija građevinskih materijala se također žali. U ožujku ove godine, sindikat poslodavaca u tom sektoru održao je izlaganje na kojem su kritizirali i optuživali transportnu industriju da usporava rast cijele njemačke ekonomije. Organizacija je istaknula da problem traje još od 2017. godine, te je predložila niz riješenja za transportnu industriju i naglasila ključnu ulogu vozača kamiona za cijelo gospodarstvo.

Problemi s dostavom materijala su prisutni i kod proizvođača kartonskih paketa VVK. Sve veći broj opterećenja i nedovoljan broj slobodnih vozila usporavaju rast poduzeća u ovoj industriji. Udruga Europske logistike voziila žali se na manjak vozača još od 2015.

Razlozi za nedostatak vozača

Nedostatak zaposlenika u transportnoj industriji uzrokovan je uglavnom niskom privlačnošću profesije. To je rezultat lošeg imidža vozača, visokih troškova za dobivanje kvalifikacija, relativno niske plaće (u prosjeku oko 2.4 tisuće eura mjesečno), lošeg tretmana na platformama za utovar i ostalim nedostatcima vezanim za ovu vrstu posla. To uključuje trajni stres, vrijeme, odvajanje od obitelji i pravnu nesigurnost. Propisi na domaćoj i europskoj razini postaju sve stroži.

U Njemačkoj je ukidanje obvezne vojne službe također pridonijlo nestašici kadrova. Često bi se polaznici vojnog roka vračali s kvalifikacijama vozača. Njemačka vojska je godišnje trenirala oko 15 tisuća vozača kamiona.

Izvor: Trans.info

 

 

Također provjerite

Od 1. listopada obvezno praćenje pojedinih vrsta prijevoza u Poljskoj

Prilikom prijevoza osjetljivih tereta koji od ranije podlježe obvezi najave u Poljskoj, od 1. listopada …