Četvrtak , 14. prosinac 2017.
Naslovna / Vijesti - Cestovni prijevoz / Važnost inteligentnih transportnih sustava za prometnu politiku EU

Važnost inteligentnih transportnih sustava za prometnu politiku EU

FreeImages.com

“U zadnjih desetak godina gotovo svaki dokument EU o prometnoj politici naglašava važnost primjene koncepta inteligentnih transportnih sustava u prevladavanju problema prometa i prijevoza u zemljama članicama”, istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj na V4 Gospodarskom forumu Napredne tehnologije u transportnim sustavima te dodala da je Hrvatska još i prije ulaska u EU također ostvarila značajan napredak u provedbi tog koncepta, prvenstveno u dijelu koji se odnosi na autoceste, te je u skladu sa svim zakonskim obvezama EU-a u tom području.

Forum je organiziran povodom predsjedanja Mađarske Višegradskom skupinom, koja obilježava 26 godina postojanja, u organizaciji HGK u suradnji s Veleposlanstvom Republike Mađarske. Nakon predstavljanja inovativnih tehnologija i iskustava iz područja prometa te mogućnosti poslovne suradnje, održani su i individualni poslovni razgovori četrdesetak hrvatskih gospodarstvenika sa šest mađarskih, po jednom slovačkom i poljskom te četiri češke tvrtke.

“Poboljšanje prometnih sustava u nacionalnim okvirima preduvjet je za učinkovitu integraciju transporta na razini EU, kao i na širem europskom području”, istaknula je Čagalj dodajući da je za daljnja poboljšanja potrebna suradnja svih društvenih subjekata, povezivanje znanstvenih institucija, poslovnih subjekata i javne uprave kako bi se postigao optimalan transportni sustav koji će poticati razvoj gospodarstva i društva u cjelini.

“Višegradska skupina V4, koja obilježava 26. godina postojanja, vrlo je otvorena i učinkovita platforma regionalne suradnje, a pod mađarskim predsjedanjem fokus je na energetskim i transportnim pitanjima te digitalnim rješenjima”, kazao je mađarski Veleposlanik u Hrvatskoj József Magyar, dodajući da Višegradska skupina podupire stvaranje jače, bolje i učinkovite EU, koja gospodarski raste i otvara nova radna mjest.

“Glavni je fokus privatne transportne tvrtke BKV Zrt pouzdano, učinkovito i održivo upravljanje prometnim sredstvima u Budimpešti, posjeduje više od 2000 vozila, a ulažu se značajna sredstva u nove tramvajske linije i mrežu, putnički informacijski sustav, sustav putničkih karata itd.”, napomenuo je zamjenik direktora privatne transportne tvrtke BKV Zrt. Bátora László, govoreći o pametnoj i održivoj mobilnosti te trendovima i izazovima u Budimpešti.

HU-GO Mađarski GNSS sustav elektroničke naplate s više od četiri godine iskustva i s novim načinom iskorištavanja predstavio je Vince Kruchina, zamjenik direktora nacionalnog sustava za naplatu cestarine. “Udaljeni elektronički sustav naplate cestarine za gospodarska vozila iznad 3,5 tona uveden je u Mađarskoj 1. srpnja 2013., naplaćuje se 20,8 posto cestovne mreže zemlje, a povrat ulaganja bio je tri mjeseca od početka primjene sustava. Krajem 2016. godine bilježe 115.000 registriranih korisnika te 6.500 transportnih vozila”, kazao je Kruchina.

Projekt Zalaegerszeg Proving Ground, probni poligon za klasična, automatizirana te povezana vozila i autonomnu vožnju, predstavio je Péter Simon iz tvrtke Ground Zala d. o. o., dok je inovativne transportne sustave predstavio profesor Csaba Csiszár s Fakulteta prometnih znanosti u Budimpešti, govoreći o usporedbi modela i promjenama sustava putničkog prijevoza, elektromobilnosti, pokretljivosti na temelju autonomnih vozila te koncepciji pametnog putnika.

Izvor: logisticmagazin.com

Također provjerite

Pepsi naručio 100 Teslinih kamiona

Pepsijeva flota kamiona broji 10.000 vozila, a okretanje električnim kamionima ključni je dio strategije kompanije …