Ponedjeljak , 15. listopad 2018.
Naslovna / Vijesti - Pomorski prijevoz / Trst velikim ulaganjima želi prestići Luku Kopar

Trst velikim ulaganjima želi prestići Luku Kopar

Iako slovenska luka još uvijek ima veći pretovar robe, nema rasta prometa ove godine, a Talijani prodiru i na nova tržišta.

Luka Trst povećava svoje kapacitete u borbi sa slovenkim Koprom za primat na sjevernom Jadranu.

“U rujnu ove godine počet ćemo produživati sedmo pristanište, za godinu dana nadogradit će se nova logistička platforma u Škednju, koja će biti namijenjena ro-ro brodovima i općem teretu”, kaže predsjednika Lučke uprave Trst Zeno D’Agostino.

Za nekoliko godina Trst će u pristaništa (molove) i logističke platforme uložiti 330 milijuna eura, čime će steći prostor koji bi se mogao usporediti s površinom jednog i pol pristaništa u Kopru, piše Delo. Već godinu i pol tvrtke Parisi i Interporto Bologna zajedno grade 270.000 četvornih metara veliku logističku platformu, koju će koristiti prije svega trajekti i kamioni iz Turske. Osim kamiona, na platformu će tovariti drvo i ostale opće terete. Na novoj platformi, more će biti duboko 16 metara, moći će pristati tri broda prosječne duljine ili dva veća broda. Ulaganje u novu platformu vrijedno je 130 milijuna eura, a završetak posla očekuje se u lipnju iduće godine.

Bijeg tereta iz Kopra
Više investicija bit će u rujnu ove godine. Oba koncesionara kontejnerskog pristaništa T.O. Delta (u vlasništvu Pierluigija Maneschija) i švicarski brodar MSC (u talijanskom vlasništvu), koji imaju pristanište u zakupu na 60 godina, najavili su investicije od gotovo 200 milijuna eura.  Za nekoliko godina tvrtke će proširiti sedmi mol za 200 metara, preko cijele širine od 400 metara. Ovo pristanište već je znatno veća nego prvo pristanište u Kopru budući da ima 770 metara operativne obale, a Kopar 600 metara, ali je nešto lošije opremljeno, jer u Kopru rade dvije velike dizalice koje Trst nema.

Kopar ima i više željezničkih pruga. “Procjenjujem da će najavljene investicije povećati kapaciteta sedmog pristaništa za više od 50 posto. Na sadašnjem sedmom pristaništu mogli bi prihvatiti gotovo milijun kontejnera”, rekao je D’Agostino. Predstavnik udruga pomorskih špeditera Čedomir Bojanić, potvrdio je informaciju da je u Trst nedavno otišlo nekoliko tereta iz Kopra, iako Luka Kopar ima veliku prednost u visoko učinkovitom državnim službama, kao što su carinske, fitosanitarne i veterinarske inspekcije, a imaju i bolju opremu na terminalu i znatno veći pretovar iz vlakova.

U Trstu bez nafte godišnje pretovare nešto više od 18 milijuna tona robe, što je znatno manje nego u Kopru, koji je lani pretovario 23 milijuna tona. Na dnu popisa je Rijeka koja je 2017. pretovarila 2,4 imilijuna tona robe.

Okretanje Pragu i Bratislavi
Međutim, tršćanska luka sve više okreće tržištima koja su zaboravili prethodnih godina. Uprava Luke Trst prošlog tjedna vratila se s poslovnog putovanja u Prag i Bratislavu, o čemu su obaviješteni u Kopru. Luka Trsta konkurira Kopru i na taj način što uspješno i na prikriveni način subvencionira transport željeznicom zbog čega može biti jeftiniji, objašnjava ljubljanski list.

Problemi s radnicima
Luka Kopar nije zabilježila rast prometa u prvom tromjesečju ove godine. Dijelom zbog remonta u austrijskoj čeličani Voest Alpine, dijelom zbog problema s jednim brojem radnika i preustrojem modela zapošljavanja radne snage. Dodaju li se tome kadrovske promjene, općinska blokada plana za proširenje kontejnerskog pristaništa za 100 metara i svi zapleti oko drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača, Luka Koper je trenutno ranjivija od konkurencije nego što je bila posljednjih sedam godina.

To potvđuju i podaci o rastu prometa koji su koji su za Luku Trst povoljniji u posljednjih pola godine nego za slovensku luku. Jedina velika investicija koja bi ove godine mogla biti pokrenuta u Luci Kopar bit će izgradnja novog ulaza u luku. Odluka o odabiru izvođača radova najavljena je za sljedeći tjedan.

Izvor: Poslovni.hr

Također provjerite

OT Logistics prodaje udjel u Luci Rijeka

RIJEKA – Ovih dana se neslužbeno može čuti kako poljski OT Logistics planira prodaju udjela …