Četvrtak , 14. prosinac 2017.
Naslovna / Vijesti - Željeznički prijevoz / Ovo je trenutno najveće i najvrjednije gradilište u Hrvatskoj

Ovo je trenutno najveće i najvrjednije gradilište u Hrvatskoj

FreeImages.com

Osim što su radovi na pruzi u duljini od 38,23 kilometra najopsežniji, ujedno su i najvredniji u Hrvatskoj trenutačno.

Glavnim kolodvorom u Zagrebu odzvonio je karakterističan zvuk koji najavljuje obavijesti. Potom je glas iz zvučnika najavio skoro kretanje vlaka 205, jednog od njih 15 koliko ih svakog dana ide iz glavnog grada prema Dugom Selu, Vrbovcu, Križevcima i Koprivnici. Zadnji putnici užurbano su se ukrcali, a tek što je vlak uobičajeno pun za radno jutro krenuo, dočekala ih je još jedna obavijest – vozi se samo do Vrbovca, nakon čega putnici trebaju presjesti u autobuse koji će ih odvesti do Križevaca i tek tamo mogu ponovno na vlak. Osim jedne grupe turista koja se zabrinuto uskomešala da bi provjerila mogu li svejedno tim putem do Budimpešte, većina putnika na obavijest nije reagirala.

– Navikli smo se već, a i nije problem malo stisnuti zube ako je razlog dobar – govore putnici koji su i te kako svjesni da je razlog i više nego odličan. Nije riječ o nekom ljetnom ušminkavanju, već se u njihovu kraju realizira trenutačno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj – rekonstrukcija pruge od Dugog Sela do Križevaca.

– Ovo je zapravo jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj ikada dosad, s kojim se može mjeriti eventualno izgradnja nekih dijelova autocesta – ističe Tihomir Lažeta, voditelj projekta iz HŽ Infrastrukture koja je i investitor. Izvođač radova hrvatski je konzorcij koji čine tvrtke DIV, Dalekovod i Zagreb Montaža.

Osim što su radovi na pruzi u duljini od 38,23 kilometra najopsežniji, ujedno su i najvredniji u Hrvatskoj trenutačno. Stoje milijardu i 517 milijuna kuna od čega je čak 85 posto osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj, dok se ostatak financira nacionalnim sredstvima. Na cijeloj se dionici, naime, gradi još jedan kolosijek tako da će ih sada biti dva, a postojeći se rekonstruira. Za sada se pruga radi tek na dijelu od Vrbovca do Križevaca, a na drugom, odnosno na prvom dijelu pruge od Dugog Sela do Vrbovca trebalo bi se početi raditi iduće godine. Cijeli projekt, koji je podijeljen u dvije faze, trebao bi biti gotov do 2020. s time da je prva faza počela prošlog ljeta, a druga, vrednija faza, točno ovog tjedna. Provjerili smo stoga kakvo je stanje na najvećem gradilištu u Hrvatskoj, kako napreduju radovi te što kažu putnici koji modernizaciju jedva čekaju.

Na putu od Zagreba do Prigorja za sada je obnovljen samo dio do Dugog Sela, i to prije nekoliko godina. Putnici stoga često komentiraju da vlak na tom dijelu “leti”, a na odredištu je za manje od 20 minuta. No, nakon toga usporava pa stoga ne čudi da ne mogu dočekati dan kada će jednako brzo voziti i ostatak puta. Jedan stari tužni kolosijek s dotrajalim vlakovima uskoro bi trebala zamijeniti nova i moderna elektrificirana pruga. Sada treba više od pola sata da bi se ta dionica od svega 30-ak kilometara prošla, a za tri godine tamo će juriti vlakovi brzinom od 160 kilometara na sat.

Izvor: Poslovni.hr

Također provjerite

Pokrenuta nova željeznička linija od Finske do Kine

Prvi kontenjerski vlak na ruti Finska-Kina krenuo je 10. studenog. Servis nazvan Railgate Finland, Kouvola-China …