Utorak , 16. listopad 2018.
Naslovna / Vijesti - Ekonomija / Njemačka se rješava rabljenih auta: Krntije tražene u Africi, dizelaši na istoku Europe

Njemačka se rješava rabljenih auta: Krntije tražene u Africi, dizelaši na istoku Europe

U Njemačkoj za rabljene dizelaše više nema mjesta, no trgovci rabljenim automobilima i dalje zadovoljno trljaju ruke jer čak se i automobili zreli za otpad mogu prodati u Africi.

Njemački će trgovac, primjerice, Audi kabriolet iza kojeg su prijeđenih 250 tisuća kilometara i ‘totalka’ prodati u Afriku s početnom cijenom od 950 eura. Osim Audija na tom se tržištu može prodati gotovo bilo koji automobil, a pogotovo razvikana imena kao što su BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen i Japanci koji iz Europe kreću na put prema istoku i u Afriku.

S druge strane, Nijemci su u dilemi o kupovine rabljenog automobila jer bi se zbog Propisa o čistoći odjednom moglo dogoditi da rabljenim automobilom neće smjeti u grad, pogotovo ako je riječ o dizelašu. Trgovci rabljenim autima čije je ciljano tržište Afrika uopće ne prodaju dizelaše, već njima trguju oni čiji kupci dolaze iz zemalja istočne Europe. Tome kumuje činjenica da u Libiji pun spremnik goriva košta oko jedan euro, stoga nikome ne pada na pamet kupovati štedljive dizelaše, otkriva za DW Haydar, trgovac automobilima namijenjenih afričkom tržištu.

Postoji nekoliko afričkih država koje su zabranile uvoz rabljenih automobila

Propisi i zakoni svugdje su drugačiji pa se tako na neka tržišta ne smiju uvoziti automobili stariji od određenog godišta, negdje pak moraju biti stariji od toga… Različite uvjete nalažu i carine, no u Africi se gotovo nigdje ne traži potvrda o ekološkoj podnošljivosti i niskoj razini zagađivanja. U Libiju se automobili smiju uvesti, ali se ne smiju izvesti.

Važno je znati prave ljude

– Zaboravi na propise. Ako znaš prave ljude, baš svaki auto ćeš dovesti u bilo koju zemlju. A ako ne ide nikako drugačije, auto se uvijek može rastaviti i prenijeti u komadima, priznaje Haydar.

Njemu, ali i drugim trgovcima govore statistički podaci iz 2015. godine prema kojima se gotovo četvrtina izvoza u Afriku odnosila na motorna vozila i dijelove. Haydar objašnjava da pojedini trgovci rabljenim automobilima imaju posebnu ponudu automobila iz Velike Britanije s volanom na desnoj strani koji se prodaju u afričke zemlje u kojima se također vozi lijevom stranom ceste.

Rezultati istraživanja o izvozu rabljenih automobila po nalogu EU ukazuju kako je prosječna cijena bila 1930 eura, a odredišta diljem Afrike – Džibuti, Dar-es-Salam, Lagos, kao i Benin koja je glavna zemlja uvoznica u koju je od 2013. do 2015. godine došlo oko 210 tisuća automobila, što znači gotovo svaki treći uvezen u Afriku.

Automobil bez klime rijetko tko želi

Haydar objašnjava kako i sam osjeća da u Afriku polako dolazi blagostanje. Najprije je vladala potražnja za velikim automobilima čije je stanje bilo manje važno jer ako je tehnika izrade kvalitetna ondje postoji mnogo jeftinih majstora koji će gotovo svaki automobil vratiti u vozno stanje. U posljednje vrijeme sve više su tražena srednja i manja vozila za srednji sloj koji si može priuštiti auto. Jedini uvjet trenutačno je klima uređaj jer je bez nje u Africi sve teže prodati auto.

Iz Njemačke dizelaši svoje konačno odredište pronalaze na istoku Europe jer iako bi propisi o ispušnim plinovima trebali vrijediti na isti način u čitavoj EU, razlike su još uvijek velike. Mogućnost zabrane dizelaša u Njemačkoj s oznakom Euro 5 ili lošiji drastično su snizili cijenu tim automobilima, no nakon nekog vremena cijene su opet počele rasti zbog interesa kupaca s istoka. Osim što je u zemljama na istoku i jugoistoku EU dizel jeftiniji, u njima nema značajnijeg govora oko očuvanja okoliša. Pogotovo u državama bivšeg SSSR-a gdje se očuvanje okoliša ne spominje.

Ukrajinci traže terence

Pogotovo je značajno golemo ukrajinsko tržište gdje vlada velika potražnja za terencima, nevažno je li riječ o luksuznom terencu s kožnim sjedalima ili prastaroj Ladi, Ukrajinci će kupiti gotovo sve zbog rata koji se tamo vodi.

U Njemačkoj su vlasti davale premiju za uništavanje starog i kupnju novog automobila prije desetak godina. Iako je u međuvremenu više od milijun vozila odjavljeno i zabranjena im je registracija jednostavno su nestali. Ta vozila su ili rastavljena ili ilegalno izvezena tko zna gdje, pogotovo u zemlje u kojima vas ”nitko ništa ne pita ako znate prave ljude”.

Trgovac s početka priče, Haydar, o tome ništa ne zna. Njemu posao i bez toga ide dobro.

Izvor: lider.media

Također provjerite

Odabrana kompanija koja će izraditi projekt sanacije Krčkog mosta

Autocesta Rijeka-Zagreb izabrala najpovoljnijeg ponuđača za opsežan posao. Institut IGH, kompanija koja se bavi istraživanjem …