Utorak , 25. rujan 2018.
Naslovna / Vijesti - Pomorski prijevoz / Luka Rijeka: Neto dobit više nego prepolovljena

Luka Rijeka: Neto dobit više nego prepolovljena

hrvatskiprijevoznik.hr
IJEKA – Luka Rijeka u petak je objavila da je u prvom polugodištu ostvarila prihode u iznosu od 86,4 milijuna kuna te neto dobit od 3,9 milijuna kuna, dok su rezultati u prvih šest mjeseci bili opterećeni zamjenskim ulaganjima i troškovima aktivnosti usmjerenih optimizaciji lučkih operacija.

Po podacima iz konsolidiranog izvješća Luka Rijeka grupe objavljenim na Zagrebačkoj burzi, ukupni su prihodi u prvom polugodištu iznosili 86,4 milijuna kuna, što je 12 posto manje nego u isto vrijeme lani, dok su ukupni rashodi pali za osam posto, na 82,4 milijuna kuna.

Dobit grupe je i više nego prepolovljena, iznosila je 3,9 milijuna kuna u prvom polugodištu ove godine naspram 8,1 milijun kuna u istom razdoblju lani.

Samo u drugom tromjesečju konsolidirani prihodi Luke Rijeka iznosili su 45,6 milijuna kuna, i EBITDA od gotovo 2,5 milijuna kuna. U tom razdoblju luka je ostvarila dobit od gotovo 2,7 milijuna kuna, ističu iz te tvrtke.

Luka Rijeka u drugom tromjesečju obradila je 637 tisuća tona tereta što nakon prvog polugodišta daje ukupnu masu pretovara na razini od oko 1,2 milijuna tona, a to je oko 17 posto manje nego u isto vrijeme lani.

“Smanjenje prihoda proizašlo je iz promjene u strukturi tereta – pretovareno je manje tereta s većom pretovarnom stopom. Na nižu razinu pretovara utjecale su između ostalog kašnjenja u utovarnim lukama, kao i akumulacije tereta na skladišnim platoima u Luci Rijeka. Teret nije mogao biti izvezen na vrijeme iz terminala u Rijeci uglavnom zbog ograničenja željezničke mreže. Posada luke također se borila s kvarom ključnog pretovarnog uređaja na terminalu Bakar”, objašnjava se u priopćenju.

Neto rezultat u cijelom prvom polugodištu, kako se dodaje, bio je opterećen neplaniranim izdacima, uglavnom vezanim za provedbu projekata zaustavljenih u prethodnim tromjesečima nužnim za pravilno funkcioniranje terminala. U prvom polugodištu investicije (CAPEX) su iznosile 12,1 milijun kuna.

“Prvo polugodište obilježile su zamjenske investicije i aktivnosti usmjerene na optimizaciju lučkih operacija. Unatoč vrlo strogog pogleda na izdatke, donijeli smo odluke o neophodnim investicijama u opremu da bi se održala konkurentnost i sposobnosti rukovanja teretom”, ističe u priopćenju predsjednik Luke Rijeka Jędrzej Mierzewski.

Dodaje da će se proces ulaganja “zasigurno rasporediti na duže razdoblje jer Luka nema mogućnosti da odmah provede sva potrebna ulaganja”.

Rekao je i kako se usredotočuju na implementaciju programa poboljšanjaučinkovitosti, koji između ostalog uključuje promjenu organizacije rada luke, kako su na terminalu Bršica zaposleni su novi radnici kako bi se zadovoljila očekivanja kupaca i poboljšala kvalitetu rukovanja brodovima, a planira se ojačati i operativna i korporativna sekcija zapošljavanjem novih radnika.

“Radimo na uklanjanju prepreka u željezničkoj mreži, što će se odraziti na osiguranje efikasnog prijevoza robe željeznicom s terminala”, ističe Mierzewski, poručujući da su potrebni odlučni koraci kako bi mogli konkurirati drugim lukama na jadranskoj obali.

U priopćenju se navodi i kako Uprava Luke Rijeka u dogovoru s osobljem i sindikatima namjerava provesti niz projekata i promjena, koje u konačnici trebaju dovesti do povećanja učinkovitosti rada luke.

Mierzewski ističe kako se Luka Rijeka suočava i sa zadatkom optimalne iskoristivosti potencijala terminala Škrljevo, što je bitno ulaganje za Luku Rijeka. “Škrljevo je univerzalni terminal i pruža prostor koji je neophodan za razvoj skladišnih prostora Luke Rijeka. Nismo imali i nemamo namjeru prodaje ovog strateškog terminala za luku. Ovo je naš biser u kruni i namjeravamo iskoristiti njegov potencijal. Međutim, ne isključujemo suradnju sa specijaliziranim partnerom koji može osigurati povećanje opsega pretovara u ovom terminalu. No, nikakve odluke nisu poduzete u tom pogledu, razmatraju se različiti scenariji”, izjavio je Mierzewski.

Izvor : SEEbiz.eu

Također provjerite

Trst velikim ulaganjima želi prestići Luku Kopar

Iako slovenska luka još uvijek ima veći pretovar robe, nema rasta prometa ove godine, a …