Utorak , 16. listopad 2018.
Naslovna / Vijesti - Ekonomija / Hoće li Hrvatska postati smetlište za auto otpad? Početkom iduće godine prijeti veliko poskupljenje vozila
Looking at brand new cars

Hoće li Hrvatska postati smetlište za auto otpad? Početkom iduće godine prijeti veliko poskupljenje vozila

U europsko zakonodavstvo još je prošle godine uveden novi sustav mjerenja CO2 (tzv. WLTP postupak) koji daje točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama ugljičnog dioksida od dosadašnjih mjerenja.

Što će biti s cijenama novih automobila na hrvatskom tržištu nakon što se u potpunosti počne primjenjivati novi, stroži način mjerenja CO2 , što će utjecati na visinu trošarina koje se računaju i temeljem tih emisija? To je pitanje posljednjih dana ponovno aktualizirano pa je saborski zastupnik SDP-a Saša Đujić u dva navrata u Saboru tražio na njega jednoznačan odgovor ministra financija Zdravka Marića čiji je resor zadužen za trošarine.

Kako piše Novi list, u europsko zakonodavstvo još je prošle godine uveden novi sustav mjerenja CO2 (tzv. WLTP postupak) koji daje točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama ugljičnog dioksida od dosadašnjih mjerenja. Puna primjena tog novog sustava očekuje se početkom sljedeće godine. No, to bi moglo značiti da će novi automobili na hrvatskom tržištu poskupjeti ako na novom, realnijem testu budu imali više emisije CO2 temeljem kojih se računaju trošarine, jer će prijeći iz nižeg u viši trošarinski razred.

Iz odgovora Carinske uprave na upit Novog lista može se zaključiti da se, barem još neko vrijeme, pri naplati trošarina neće koristiti WLTP, nego nešto blaži tzv. korelirani NEDC.
‘Nova motorna vozila se homologiraju po WLTP protokolu već neko vrijeme, ali će do kraja 2019. godine svi modeli vozila na homologacijskim ispravama imati tzv. NEDC korelirani podatak i upravo tu algoritamski izračunatu vrijednost emisije CO2 (g/km) Carinska uprava koristi za izračun posebnog poreza na motorna vozila’, ističu u Carinskoj upravi.

– To je tako jednostavno, uredbom Vlade treba promijeniti trošarinske razrede. Da bi se donijela uredba, treba jedan dan. Nitko ne traži da proračun bude na gubitku, ali neka pomaknu razrede pa neka bude barem kao dosad – ističe Đujić koji smatra da Vlada svojom politikom destimulira kupnju novih automobila te da će zbog toga Hrvatska ‘postati smetlište za polovne aute iz zapadnih zemalja.

Izvor: Novi List

Također provjerite

Odabrana kompanija koja će izraditi projekt sanacije Krčkog mosta

Autocesta Rijeka-Zagreb izabrala najpovoljnijeg ponuđača za opsežan posao. Institut IGH, kompanija koja se bavi istraživanjem …