Subota , 18. kolovoz 2018.
Naslovna / Vijesti - Cestovni prijevoz / Amerikanci kreirali idealnu formulu za plaće vozačima

Amerikanci kreirali idealnu formulu za plaće vozačima

FreeImages.com

Da li bi plaćanje vozača na temelju vremena provedenog na poslu umjesto na temelju prijeđenih kilometara riješilo problem nedostatka vozača u SAD-u? Ovo riješenje je predložio Steve Banker, potpredsjednik lanca opskrbe “ARC Advisory Group”, vodećeg analitičkog i tehnološkog konzultantskog poduzeća.

Kao i u Europu u kojoj je većina vozača starija od 50 godina, SAD  se također bore s nedostatkom vozača. Na drugoj strani Atlantika, prosječna starost je 56 godina. Pored toga, u Sjedinjenim Državama je od prosinca prošle godine stupio na snagu zakon o tahografima. Zbog novog propisa stope tereta su porasle jer vozači moraju prelaziti mnogo kraće rute nego ranije.

Banker kaže da problem ne leži u nedostatku vozača, već u nedostatku ljudi koji su spremni raditi za stope koje se trenutno primjenjuju u američkom transportu. Riješenje ovog problema je povećanje plaće, pored toga što je, prema američkoj udruzi vozača, plaća od 2013. do 2017. godine povećana za 15-18%.

Vrijeme istovara na račun vozača

Iako se plaće povećavaju, mnogi vozači i dalje primaju plaće na osnovu toga koliko kilometara su odvozili, a ne koliko sati provedu na cesti ili prilikom utovara i istovara. Prema DAT-u (najvećoj bazi tereta u SAD-u), 77% kompanija tvrdi da njihovi vozači čekaju više od dva sata tijekom svakog petog istovara.

Često se dešava i da kompanije koje plaćaju vozače po satnici ne uzimaju obzir vrijeme istovara i utovara prilikom obračuna plaće vozača dok vozači te aktivnosti često obavljaju i sami.

Dodatni problem na prometnicama bližim većim metropolama su sveprisutne prometne gužve, radovi ili nesreće. Vozači često provode sate zaglavljeni u prometu. Današnja tehnologija omogućava točno praćenje lokacije vozila i tako kompanije ne bi morale brinuti o zloupotrebi. Ipak, često se vozačima ne kompenzira tih nekoliko dodatnih sati provedenih u gužvama.

Kompanije ne plaćaju za sate provedene u prometnoj gužvi

Banker preporučuje da plaća vozača na neki način bude određena poput stope transporta. Često, kriterij za procjenjivanje koliko je teret vrijedan ovisi od težine, vrste robe, veličine, točke utovara i istovara, kao i od daljine koju vozač mora preći. Potpredsjednik lanca opskrbe u “ARC Advisory Group” predlaže da kompanije uzimaju u obzir sve troškove povezane s određenim pošiljkama, poput potrošenog vremena.

“Manhattan Associates”, američka kompanija koja dostavlja softver za lanac opskrbe poduzetnicima tvrdi da kompanije sve više traže alat koji će im omogućiti da procjene troškove određene pošiljke, uključujući vrijeme potrebno da se ona završi.

  • Napravili smo ovaj softver zato što često čujemo koliko je potreban. Naročito od europskih operatera, postaje široko rasprostranjen zahtjev – rekao je Gregg Lanyard, direktor proizvodnje u “Manhattan Associates”, za časopis Forbes.

Izvor:Plutonlogistics.com

Također provjerite

Kako će izgledati put prema jugu preko Pelješkog Mosta? (Slike)

Kako bi se zaobišla granica, osim Pelješkog mosta gradit će se još 3 mosta, 2 …